Bussen körde på ett rådjur!

Söndagen var från en superbra dag till kaos.. Vi vaknade båda rätt pigga och glada så vi fixade oss och åt frukost. Sen drog vi in till stan för att titta lite. Fick med mig en klänning, trosor, lite fix till bal samt student och även present till Victoria som fyller år när jag är utomlands. Riktigt mysigt. Vi åt även på en Kina restauranger som också va supergott! 
Vi hann inte så mycket mer, sov lite middag och packade innan jag va tvungen att ta tåget hem.
Dock så blev det en kaos resa. 
Skulle åka tåg från Jönköping till Nässjö, buss från nässjö till Vimmerby och sen tåg från Vimmerby till Oskarshamn. 
Under bussresan från Nässjö till Vimmerby kör busschafförer på ett rådjur. Var helt skakis då jag aldrig varit med om att man kört på ett djur förut. Samt att jag va rädd att jag skulle missa mitt tåg då vi stod stilla en långt tid. Bussens framsida var helt trasig samt lite av glaset var krossad. 
Men vi lyckades komma iväg men dock missade jag tåget.. Och ingen hade fixat en ersättning till mig eller sagt till vilken busschaffören ska meddela tågen men han gjorde inte det. Så satt själv på tågstationen mitt i natten och väntade på att pappa skulle åka från Oskarshamn till Vimmerby för att hämta mig.. Så sjukt dåligt att Klt inte fixar detta bättre, så besviken då det va strul förra gången jag åkte också. 

Iaf kom jag hem väldigt sent och vi hämtade även upp min älsk på vägen så fick mysa med honom lite innan jag åker imon.

Var typ helt ledig idag hade bara en lektion. så har bara tagit det lugnt och packat hela dagen. Lektionen var vid 14 så hann med en del både innan och efter. Sen har jag umgåtts mycket med Christoffer. Love you bo! 

Men ska sova nu för en lång dag imon. Ska försöka höra av mig när jag är i Grekland men vi får helt enkelt se hur internet är.

Puss på er! 





Allmänt | |
Upp