Stolt?

Får man säga att man är stolt över sig själv? Ialla fall är jag det! 
Jag har gått igenom mycket, kanske inte mer än alla andra men kan bara utgå från migsjälv. 
Får sjukdomar till vänner, familj o släckt, självförtroende, självkänsla, stress, ensamhet och blyghet.. Osv ja tyvärr kan listan bli ännu längre.
Men jag är stolt över att jag är den jag är idag. Visst vissa saker går att ändra på. Men från den personen jag varit har jag växt så enormt. Jag vågar stå upp för migsjälv, jag vågar säga vad jag tycker o tänker. Var så fruktansvärt rädd förut, för allt! Vad alla andra tyckte o tänkte om mig. Jag öppnade mig inte för någon.. Men nu vågar jag stå upp för migsjälv.
Jag är väldigt klumpig och "skämmer" ut mig väldigt ofta. Men vet ni vad? jag skämms inte. Och jag bryr mig inte om andra gör de heller. Ingen förstår nog hur stor skillnad de är från när jag var yngre. Jag bjuder på mig själv helt enkelt.
Jag är ingen annan person utan jag vågar bara vara migsjälv. Dock är jag fortfarande väldigt blyg ibland, bland tex nya människor. Men de tror jag de flesta är. När de väl lär känna mig förstår de hur sjukt galen, skrattglad, känslosam, mycket energi och lojal osv jag egentligen är. Så varför bry sig om alla de andra som bara hatar? 

Visst jag har mina brister, som alla har men de är okej att tycka att man är bra och att man är stolt. Vilket jag har förstår nu..
Puss på er. Detta är bara några natt tankar jag ville dela med mig av. 



Allmänt | |
Upp